نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1792
-
الف
+

«محمدحسین احمدی» خوشنویس افغانستانی: وحدت را در محور هنر و فرهنگ گسترش دهیم

«محمدحسین احمدی» از فعالان جامعه مهاجر افغانستان، در «ویژه‌ برنامه عید قربان 1400» از فعالیت های فرهنگی خود گفت.

به گزارش آی فیلم2، «محمدحسین احمدی» از هنرمندان و فعالان جامعه مهاجر افغانستانی در ایران، در «ویژه‌ برنامه عید قربان 1400» که سه شنبه شب از شبکه آی فیلم2 نشر شد، حضور یافت.

«محمدحسین احمدی» در ویژه برنامه عید اظهار داشت: پیش از سال 1380 به هنر نقاشی هم مصروف بودم اما از آن زمان نقاشی را کنار گذاشته و به خطاطی پرداختم اما گاها نقاشی-خط هم انجام می دهم.

این هنرمند مهاجر در خصوص فعالیت های خویش وضاحت داده و تصریح کرد: خود را بیشتر فعال فرهنگی می دانم تا خوشنویس، زیرا دغدغه های فرهنگی دارم و از سال 1375 در فعالیت های فرهنگی حضور داشتم.

احمدی فعالیت های هنری و فرهنگی را دارای نقشی بی بدیل و ماندگار در ایجاد وحدت و همبستگی بین همه ملت ها دانست و گفت: اگر بخواهیم وحدت را با محور هنر و فرهنگ ایجاد کنیم، هر اندازه که آن را گسترش دهیم، نه تنها مانعی در سر راه نیست بلکه پیشرفت آن حد و حدودی ندارد.

وی در پایان عنوان کرد: آرزو دارم در افغانستان صلح و آرامش برقرار شود تا همه از تک تک این ایام و اعیاد خاطرات زیبا در ذهن شان ثبت گردد.

لازم به ذکر است استاد محمدحسین احمدی یکی از هنرمندان خوشنویس افغانستانی ساکن تهران است که در زمینه خط شکسته نستعلیق نمایشگاههای انفرادی و گروهی بسیاری را در شهرهای مختلف ایران و تاجیکستان برگزار نموده است. همچنین وی مدرس خوشنویسی است و شاگردان بسیاری را در این راه آموزش داده است.

بر این اساس، در مراسمی که روز سه شنبه ۱۲ جوزا(خرداد)  ۱۴۰۰، در محل موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار شد، «سرور بختی» رییس این موسسه فرهنگی بین المللی، از استاد محمدحسین احمدی، با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر نمود.

بیشتر بخوانید:

با ویژه برنامه عید سعید قربان از شبکه آی فیلم ۲ همراه شوید

«محمد حسین احمدی» خوشنویس افغانستانی : مرزی بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی نیست

خلاء بزرگی که آی فیلم۲ پر کرد

برنامه های فرهنگی مشترک، تقویت کننده دوستی و برادری ملت های ایران و افغانستان است

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر